Zobacz również:     Katalog Znaków Pocztowych     Polski Związek Filatelistów     Filatelistyka.org     Inne
 Zarejestruj się u nas lub też zaloguj, jeśli posiadasz już konto. 

   Historia poczty oraz pochodzenie znaczka pocztowego.

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Filatelistów Polskich Strona Główna -> Historia poczty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ciapolloo



Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 32
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 16:40    Temat postu: Historia poczty oraz pochodzenie znaczka pocztowego. Odpowiedz z cytatem

W 1823 r. Gabriel Treffenberg ( porucznik artylerii) projektował wypuszczenie opłaconych papierów listowych , opatrzonych znakami wodnymi i stemplami opłaty pocztowej . Urzędy pocztowe miały być uprawnione jedynie do sprzedaży tego rodzaju papierów listowych , nie wolno im zaś było inkasować gotówkę za przesyłki . Pomimo dużego nakładu starań i pracy , projekt Treffenberga nie został zrealizowany , a reforma pocztowa w Szwecji nastąpiła dopiero 32 lata później , kiedy to wprowadzono w 1855 r. normalne znaczki pocztowe .

Mam bardzą ciekawe informacje do przekazania , które zamieszczam na swoim blogu zainteresowanych proszę o odwiedzenia wpisu na temat histori poczty jak i znaczka pocztowego. Życzę miłej zabawy:)

http://znaczki-polska.pl/historia-i-pochodzenie-znaczka-pocztowego/
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Voyteck
Administrator


Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 871

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 16:57    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciekawy pomysł na bloga - gratuluję! Żeby jednak było bardziej profesjonalnie, postaraj się w swoich wpisach stosować zasady gramatyki, ortografii i interpunkcji (podobnie zresztą jak w swoich postach na niniejszym forum).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ciapolloo



Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 32
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 18:31    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dziękuję Wojtku za rady postaram się o to , żeby był jeszcze bardziej profesjonalny niż jest na dzień dzisiejszy . Jestem początkującym blogger jest ciężko ale staram się jak mogę .

Pozdrawiam
Sebastian
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Adam_filatelistyka.org



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 1685
Skąd: Mikołów

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 20:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

http://znaczki-polska.pl/penny-black-ilosc-egzemplarzy-na-swiecie/

Co ma piernik (penny black) do wiatraka (pierwsze wydania Mauritiusu) Question
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ciapolloo



Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 32
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 21:38    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Prawdopodobnie to że we Francji zostały odkryte 16 znaczków 7 w Port Louis a jedynie dwa w Anglii na wyspie Mauritius ktora została wydarta najpierw z rąk portugalczyków potem z rąk Francuzów . Na pewno ten piernik ma powiązanie z historią wyspę Mauritius znano już w średniowieczu. W XVI wieku odkryli ją Portugalczycy, a następnie kolonizowali Holendrzy, Francuzi i Anglicy. A tam zostały odkryte dwa egzemplarze prawdopodobnie podczas kolonizacji Angielskiej .
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Voyteck
Administrator


Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 871

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 22:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Koledze Adamowi chodzi o to, że w swoim wpisie na blogu, wrzucasz do jednego worka dwa różne znaczki. Przecież "penny black" to nie jest to samo co "mauritiusy", a z Twojego tekstu wynika, że tak właśnie jest, co dla filatelisty jest oczywistą bzdurą.
Wygląda na to, że poza tym o czym pisałem wcześniej, musisz podciągnąć się również z historii filatelistyki, tym bardziej, że starasz się o niej pisać ...
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ciapolloo



Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 32
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 22:36    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ale ja nie wrzuciłem tam znaczków ja po prostu mówiłem o wyspie na które zostały odnalezione znaczki ? Znajdź mi gdzie tam jest na temat znaczków?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Ciapolloo



Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 32
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 22:41    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ale ja nie mówiłem o znaczkach tylko o wyspie gdzie zostały odkryte egzemplarze Smile znajdź mi tam gdzie pisze coś o znaczkach
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Voyteck
Administrator


Dołączył: 02 Sty 2011
Posty: 871

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 23:07    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Proszę bardzo: w tytule wpisu mowa o "penny black", a już w pierwszym zdaniu piszesz o pierwszych znaczkach Mauritiusu, a w drugim zdaniu, że jest ich tylko 26. Całość sugeruje, że "penny black" = "mauritiusy". Musisz być bardziej precyzyjny w podawaniu informacji, jeśli nie chcesz, aby czytelnicy wyciągali błędne wnioski z Twoich tekstów.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ciapolloo



Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 32
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 23:10    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

No ale chodziło mi o pierwszych znalezionych znaczkach na wyspie musiałem się pomylić ale dziękuję za krytykę zaraz to poprawie Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Ciapolloo



Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 32
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią Maj 31, 2013 23:13    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kiedyśmy już pierwsze znaczki wyspy Mauritius odarli z romantycznego nimbu ,

Te zdanie miało brzmieć kiedyśmy już pierwsze znaczki odnaleźliśmy na wyspie Mauritius odarli z romantycznego nimbu mój błąd przepraszam

http://www.zgpzf.pl/ffp/viewtopic.php?t=3556
7. Dopuszczalne jest tylko podkreślenie ważniejszych fragmentów tekstu.Zabrania się pisania kilku postów (jeden pod drugim). Jeżeli coś sobie przypomniałeś(aś) to możesz w każdej chwili swój post wy-edytować i dodać do niego kolejne informacje. Warto pamiętać, że każdą wypowiedź można poprawić lub skasować w dowolnym momencie.

edit - al
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Adam_filatelistyka.org



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 1685
Skąd: Mikołów

PostWysłany: Sob Cze 01, 2013 07:52    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ciapolloo napisał:
kiedyśmy już pierwsze znaczki odnaleźliśmy na wyspie Mauritius odarli z romantycznego nimbu


Bez urazy, ale czy ktoś może to przetłumaczyć na język polski ?

Poza tym - o jakich pierwszych znaczkach znalezionych na wyspie chcesz pisać? Na Mauritiusie nie używano znaczków brytyjskich (proponuję zajrzeć do Stanley Gibbons British Commonwealth Catalogue), a pierwsze znaczki pojawiają się tam w 1847 r. i są to właśnie sławne znaczki (pomarańczowy i niebieski, więc skąd w Twoim artykule black?) z napisem "Post office".
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Ciapolloo



Dołączył: 31 Maj 2013
Posty: 32
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob Cze 01, 2013 15:12    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panie Adamie czy jeszcze coś panu nie pasuję proszę przeglądnąć poprawie postaram się jeszcze coś edytować , bo może i mam doczynienia z profesjonalistą.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
AOJ



Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 109
Skąd: Pabianice

PostWysłany: Sob Cze 01, 2013 15:56    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

"Penny black" - pierwszy angielski znaczek wydany w nakładzie prawie 70 milionów. A Ty piszesz o pierwszych znaczkach Mauritiusa które były w kolorach: błękitnym i pomarańczowym, a nie czarnym.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Adam_filatelistyka.org



Dołączył: 29 Sty 2007
Posty: 1685
Skąd: Mikołów

PostWysłany: Sob Cze 01, 2013 16:30    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W wolnym czasie rzucę okiem na inne wpisy na blogu. Proszę zwracać większą uwagę na styl pisania, bo wychodzą potem takie językowe "kwiatki" jak wspomniany wyżej. I starać się z większą starannością szperać w źródłach, żeby nie robić błędów merytorycznych jak ze wspomnianymi Mauritiusami. BTW - to wydanie ma bardzo bogatą bibliografię, w tym dostępną w internecie. Szkoda, że z niej nie skorzystałeś. W zasadzie Twój wpis kończy się na latach 40-tych XX w. O tym co było później nie ma ani słowa - gdzie wzmianka np. o Hiroyuki Kanai, posiadaczu chyba najlepszego w historii zbioru poczty Mauritiusu, którego ozdobą były m.in. obydwa znaczki z 1847 r. i jedyny znany list ofrankowany obydwoma znaczkami (tzw. " Bordeaux cover") czy o sławnej aukcji w domu aukcyjnym David Feldmann z 1993 r., gdzie pobito na wiele lat światowy rekord w cenie zaoferowanej za walor filatelistyczny ("Bordeaux cover" właśnie)?
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Filatelistów Polskich Strona Główna -> Historia poczty Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB (C) 2001, 2005 phpBB Group
Theme Retred created by JR9 for stylerbb.net